onsdag den 4. januar 2012

The rules of layering!

'Lag' har været en stor trend i modeverdenen den seneste tid. Og jeg har gennem den seeneste tid oplevet er der en tommefingeregl for dette; De tyndeste lag først, de tykkeste til sidst.
Jeg har derfor samlet tre eksempler(Længe leve H&M Dressing Room!), som forhåbenlig kan være en inspiration- og lærings-kilde. Jeg selv haft en del problemer med at have flere lag tøj på, da jeg altid endte op med at ligne en eskimo. Jeg ved, jeg ikke er den eneste med det problem, så disse tre eksempler skulle gerne hjælpe jer ud ad den krise.

♦Den klassiske!
Gud, hvor har dette outfit været en redning mange morgener denne vinter.
Et par forskellige skjorter og sweatere er alt der skal til, for at dette kan blive
et go to-outfit. Lidt variation uden at du skal bruge fantasien alt for meget morgenen er altid godt.

Jeg er sikker på, at du er stødt på dette outfit før. Det er et klassisk 'lag'-outfit.
Og selvom du måske ikke har lagt mærke til det før, så overholder det faktisk reglen.
Skjorten er tynd, sweateren er tyk.

Jeg fortrækker at holde begge ting 'plain', men føler du at det er for kedeligt og
derved træder ved siden af din stil, kan du altid lege lidt med farverne på sweateren og
mønsteret på skjorten.
Den rå!♦
Jeg har aldrig været en fan af situationen med den alt for lange cardigan
 og den alt for korte jakke, men lige i dette outfit, er det et perfekt match.
Lige i denne sammenhæng har jeg valgt en 'plain' tanktop, men den kan 
sagtens skiftes ud med en med et motiv. Må jeg forslå en velsiddende band-tee?

Cardiganen jeg har valgt til dette look er ret tyk, og derfor ser 
det en smule klumset  ud. Med en tyndere cardigan ville alting være en smule mere elegant.
Cardigans-ærmerne der viser sig er smag og behag. De kan efterlades sådan, 
rulles op omkring jakke-ærmet eller skubbes i skjul.
Hvis det stod til mig, så skulle læderjakken være sort, men igen 'smag og behag'. 

Jeg har ikke prøvet looket med andet end en læderjakke, og kan heller ikke forstille mig det.

♦Regler er til for at blive brudt!
Hvilket jeg har gjordt her. Rullekraven har altid været en af de stykker tøj som bare passer perfekt i 'layering'. Og så ikke alligevel, da det er en ret tykt matriale, og du har ikke en chance for, at have noget på under den. I hvert fald ikke noget der kan ses.
Derfor har jeg valgt at bryde reglen og sætte rullekraven sammen med en fin blazer.

På billedet har jeg valgt to forskellige blazer; En i nedtonet farver med mønster og en 'plain' i skrigende gul. Jeg mener selv, at det giver to vidt forskellige looks.

Man kunne også vælge en 'plain' blazer i en nedtonet farve, og så sætte lidt mere knald på rullekraven.


















Alt tøj er fra H&M.
Jeg håber virkelig I kunne bruge dette indlæg til noget.
Har du, ligesom jeg selv, fået brugt 'lag'-looks rigeligt denne vinter? Fortæl mig dit yndlingslook, hvor du bruger lag, i kommentarboksen.

Hugs&Love!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar