torsdag den 19. januar 2012

Basic wardrobe!

Det mest nødvendigste er for det meste også det mest kedelige. I dette tilfælde snakker jeg basis-tøj, for, gud, hvor er det nødvendigt! Idag får i en lille guide-tour gennem de mange basis-dele, du burde have i din garderobe.
Alle tingene er igen, igen fra H&M. Jeg burde løsrive mig fra den butik, men den er bare for fantastisk og billig!
Jeg har samlet 6 basis-varer til jer. Husk på, at dette er de ting, som jeg synes ligger en 'solid' bund for en god garderobe. Måske er nogle af jer uenige.


Tanktop.
Den her er vi vist alle enige om; tanktoppen er et must. ¨
En ensfarvet top kan virkelig redde din dag. Ikke kun er de fantastiske til at have indenunder halv-gennemsigtigt tøj, smid en let jakke eller blazer hen over den, og det giver et ret klassisk hverdags-look.
Jeg anbefaler et minimum på 2 - En sort og en hvid, men det er altså ikke skidt at eje flere. Jeg ejer mindst 20 stykker og har i alle verdens farver.
Jeg køber for det meste tanktops på tilbud.
Toppen på billedet er fra H&M for 50 kr. og findes i mange farver. Den kan købes her.
T-shirts.
Du kan snige dig uden om t-shirten ved at have nok ensfarvet tanktops og langærmede(Som dog ikke er nævnt i dette indlæg), men hvis du som mig, ikke føler dig tilpas i en tanktop, så er t-shirten et godt alternativ.
Der er ikke så meget at sige, da den jo mest af alt er lige som tanktoppen.
T-shirten på billedet er igen fra H&M og igen til 50 kr. Den kan fås i otte varianter, hvor af seks af  dem er ensfarvet. Køb den her.

Skjorten.
Hvis du ikke har en, så anskaf dig den, for den er nok det mest fantastiske at have i sin garderobe. Jeg ejer selv en, dog med sort/hvide lodrette striber, hvilket gør den lidt svær at have på til noget som helst, men med lidt omtanke kan den blive stylet. Du kan bl.a. se den i aktion her.
Skjorten har været og er et ret trendy stykke tøj dette efterår og vinter. Mange har brugt den med en sweater, som jeg viser her(Under navnet 'Den Klassiske!').
Jeg anbefaler et fremskaffe sig en skjorte i enten hvid eller sort, da den så kan gå til næsten alt. Længden er også vigtig - Ikke for lang, ikke for kort(Prøv en på, og du vil kunne se om længden er korrekt med det samme).

Skjorten er H&M-mærket og kan fås for 150 kr her.
Blazer.
Jeg vil godt indrømme, at blazeren nok ikke står øverst på listen af basis-ting, men lad os nu lege, at alt du ser i dette indlæg er alt du har i din garderobe, er den så ikke ret nødvendig?
Sørg for at blazeren sidder perfekt - Helst med timeglas figur som eksemplet til højre.
Igen burde blazeren være en af de to basis-farver sort og hvid, da de farver bare passer til alt.
Blazeren kan både bruges til hverdag, men også til fest udover en sød kjole.

Lige præcis denne blazer kan fås hos H&M til 250 kr. lige her.
Kjolen.
Den sidste overdel, jeg vil vise, er denne lækre sætsiddende, ensfarvet kjole. I hvid ville den sammen med blazeren i sort være det perfekte look til en lidt mere afslappet fest. Måske med et par sorte pumps.
Denne kjole er i hvert fald meget enkel, hvilket gør den let at have på til en hver lejlighed. For et look med denne kjole betyder accessories alt!

Lige præcis denne kjole er fra H&M og kan fås for sølle 80 kr. lige her.
Jeans.
Rosinen i pølseenden er et par perfekt siddende jeans. Enten i blå eller sorte. Jeans går til alt. Alt lige fra den der band-tee fra den fede koncert sidste sommer til den søde sweater mormor strikkede i vinters.
Når vi nu snakker basis, synes jeg de skal være tætsiddende, da de passer til mere end for eksempel boyfriends-jeans.Tætsiddende jeans passer også både til et par nude pumps og et par behagelige converse.
Derudover tror jeg ikke der findes én pige med sans for mode, der ikke ejer mindst et par jeans.

Dette H&M-par fås for kun 80 kr! Ikke nedsat. Køb dem her.

For ikke at blive misforstået, vil jeg gerne have, at i ved, at mening med hele dette indlæg ikke var 'det her er alt du behøver i din garderobe', men mere en var et par gode råd til at starte en god garderobe op. Ikke alle ting i garderoben burde være plain. Et par t-shirts med tryk og en mønstret kjole er jo med til at peppe det hele op. Dette indlæg viser bare de ting der er et must for klædeskabet!

Har du det hele i klædeskabet eller skal du lige vende et par rodebunker i januar-udsalget for at få det sidste med hjem?

Hugs&Love!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar